19-05-2024 19-05-2024

Wycieczka do Dukli

05.10.2019 Kategoria: Wycieczki

1 października 2019 roku uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę do Dukli i okolic. Głównym celem wyjazdu było wzięcie udziału w zajęciach edukacyjnych w siedzibie Zespołu Karpackich Parków Krajobrazowych w Dukli. Wspólnie obejrzeliśmy wystawy: przyrodniczą, etnograficzną i geologiczną, wysłuchaliśmy prelekcji na temat zakresu działalności ZKPK oraz form ochrony przyrody w województwie podkarpackim. Następnie obejrzeliśmy film, który uświadomił nam, jak cenne dla każdego człowieka są lasy. Kolejnym punktem naszej wycieczki było spotkanie z ojcem bernardynem w sanktuarium św. Jana z Dukli. Spotkanie oraz zwiedzanie tej wspaniałej świątyni było źródłem wielu pozytywnych wrażeń. Następnie, podążając śladami św. Jana z Dukli, udaliśmy się w towarzystwie pracownika ZKPK do miejscowości Trzciana. Tam, na zboczu góry Zaśpit w otoczeniu lasu, znajduje się mały, urokliwy kościółek oraz grota ze źródełkiem. Współczesna pustelnia wzorowana jest na tej, w której wiele wieków temu żył święty. Po wędrówce przez las oraz odpoczynku obok pustelni wróciliśmy do Dukli. Tam, po należytym posiłku, zwiedziliśmy jeszcze dziedziniec Muzeum Historycznego, gdzie znajduje się wystawa broni ciężkiej, pochodzącej z okresu II wojny światowej. Mogliśmy obejrzeć armaty, czołg, działo pancerne oraz wyrzutnię rakietową. Na tym zakończyliśmy wycieczkę i zmęczeni, lecz pełni wrażeń, wróciliśmy do Lutczy.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

• dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.